Rada Uczelniana Samorządu Doktorantów

Rada Uczelniana Samorządu Doktorantów działająca przy Uniwersytecie w Białymstoku ma za zadanie dbać o prawa i obowiązki doktorantów. Stoi także na straży przestrzegania obowiązującego na Uniwersytecie prawa i przyczynia się do polepszenia jakości kształcenia. Z uwagi na swoją specyfikę, RUSD działa na rzecz zarówno jakości kształcenia studentów, jak również jakości kształcenia doktorantów, promowania badań i naukowości. Samorząd doktorantów posiada swoich przedstawicieli w różnych jednostkach działających przy UwB, a także Senacie UwB i komisjach senackich oraz Szkoły Doktorskiej UwB.

Samorząd Doktorantów tworzą wszystkie osoby posiadające status doktoranta w Uniwersytecie w Białymstoku. Samorząd działa natomiast przez swoje organy na szczeblu ogólnouczelnianym, wśród których znajduje się Rada Uczelniana Samorządu Doktorantów. Organy Samorządu są wyłącznym i niezależnym reprezentantem doktorantów Uniwersytetu.

ORGANY SAMORZĄDU

Organy Samorządu funkcjonują w rocznym systemie kadencyjnym, chyba że Regulamin stanowi inaczej. Kadencje rozpoczynają się i kończą w terminie: 

1) kadencja RUSD rozpoczyna się z dniem 1 stycznia, a kończy z dniem 31 grudnia, 

2) kadencja Przewodniczącego i Zarządu rozpoczyna się z dniem 1 stycznia, a kończy z dniem 31 grudnia. W przypadku odwołania Przewodniczącego i Zarządu w trakcie kadencji, ich kadencja kończy się z dniem wyboru nowego Przewodniczącego i Zarządu, 

3) kadencja Rzecznika Praw Doktoranta UwB, członków Komisji Wyborczej oraz przedstawicieli doktorantów w ciałach kolegialnych Uniwersytetu rozpoczyna się z dniem 1 lutego, a kończy z dniem 31 stycznia.

KOMPETENCJE RADY UCZELNIANEJ SAMORZĄDU DOKTORANTÓW

Rada Uczelniana Samorządu Doktorantów jest ogólnouczelnianym organem uchwałodawczym Samorządu. Do kompetencji Rady należy: 

1) określanie zasad i kierunków działania Samorządu, 

2) uchwalanie Regulaminu Samorządu Doktorantów i dokonywanie jego interpretacji, 

3) zatwierdzanie planu rzeczowo-finansowego Samorządu i jego zmiana, 

4) wybór przedstawicieli Samorządu do ciał kolegialnych i komisji Uniwersytetu oraz do ciał kolegialnych i komisji szkoły doktorskiej, 

5) wybór Rzecznika Praw Doktoranta UwB, 

6) wybór członków Komisji Wyborczej, 

7) zatwierdzanie lub odrzucanie sprawozdania Przewodniczącego z działalności Zarządu, 

8) występowanie z inicjatywami dotyczącymi doktorantów do organów Uniwersytetu, 

9) uzgadnianie lub opiniowanie projektów aktów prawnych przedstawionych przez Uniwersytet, 

10) uchwalanie regulaminu przyznawania dofinansowań ze środków Rady, 

11) określanie identyfikacji wizualnej organów Samorządu, 

12) występowanie z inicjatywami dotyczącymi doktorantów do Dyrektora Szkoły Doktorskiej, 

13) występowanie do Zarządu, Przewodniczącego, Rzecznika Praw Doktoranta UwB oraz Rzecznika Praw Doktoranta z postulatami podjęcia określonych działań, 

14) reprezentowanie RUSD na spotkaniach Krajowej Reprezentacji Doktorantów, przy czym pierwszeństwo reprezentacji w pierwszej kolejności przypada Zarządowi RUSD, na czele z Przewodniczącym, ostateczny głos w sprawie wyboru delegata należy do Przewodniczącego,

15) reprezentowanie RUSD na spotkaniach Doktoranckiego Forum Uniwersytetów Polskich, przy czym pierwszeństwo reprezentacji w pierwszej kolejności przypada Zarządowi RUSD, na czele z Przewodniczącym, ostateczny głos w sprawie wyboru delegata należy do Przewodniczącego, 

16) organizacja konkursu APLAUZ nie rzadziej niż dwa razy w roku, z którego RUSD przeznacza środki na działania doktorantów. 

SKŁAD RADY UCZELNIANEJ SAMORZĄDU DOKTORANTÓW

W skład RUSD wchodzi 18 członków wybieranych w sposób określony w Regulaminie Samorządu Doktorantów Uniwersytetu w Białymstoku z zastrzeżeniem, iż z każdej Dziedziny powinno znaleźć się co najmniej po 3 przedstawicieli.

Kontakt: rusd@uwb.edu.pl

Pliki do pobrania

Skład osobowy Rady Uczelnianej Samorządu Doktorantów

PRZEWODNICZĄCY 

mgr Kewin Konrad Bach   k.bach@uwb.edu.pl

CZŁONKOWIE ZARZĄDU 

mgr Joanna Błońska j. blonska@uwb.edu.pl
mgr Joanna Hryniewicka joanna.hryniewicka@uwb.edu.pl
mgr Katarzyna Krupska k.krupska@uwb.edu.pl
mgr Albert Miecznik b.miecznik@uwb.edu.pl
mgr Ewa Putra e.putra@uwb.edu.pl
mgr Hanna Zalewska h.zalewska@uwb.edu.pl

POZOSTAŁY SKŁAD RADY UCZELNIANEJ SAMORZĄDU DOKTORANTÓW UwB: 

mgr Justyna Filipkowska j.baginska@uwb.edu.pl
mgr Dorota Gryka - Zawadzka d.gryka-zawadzka@uwb.edu.pl
mgr Agnieszka Januszkiewicz a.januszkiewicz@uwb.edu.pl
mgr Wojciech Michałowski  w.michalowski@uwb.edu.pl
mgr Sylwia Miękus s.miekus@uwb.edu.pl
mgr Maria Mojsak m.mojsak@uwb.edu.pl
mgr Łukasz Sołowiej l.solowiej@uwb.edu.pl
mgr Łukasz Sowul  l.sowul@uwb.edu.pl
mgr Tomasz Zalewski doktorant.tomasz.zalewski@uwb.edu.pl
mgr Urszula Zdanowicz  u.zdanowicz@uwb.edu.pl
mgr Jan Żeruń  j.zerun@uwb.edu.pl


Organy działąjące przy RUSD

Przy Radzie Uczelnianej Samorządu Doktorantów od 2020 roku działają trzy komisje. Komisja Wyborcza, ds. Nauki i Komisja ds. Kultury i Promocji.

Komisja Wyborcza przeprowadza wybory we wszystkich jednostkach samorządu i dba o ich prawidłowy przebieg a także stwierdza ważność wyborów.

Komisja ds. Nauki analizuje obowiązujące przepisy, rekonstruuje regulaminy, opracowuje zasady w przydzielaniu dofinansowań, opiniuje wnioski o przyznanie dofinansowań na działalności naukowe.

Komisja ds. Kultury i Promocji zajmuje się organizacją wydarzeń kulturalnych w ramach samorządu, promuje konkursy o dofinansowania naukowe, promuje samorząd, sporządza ankiety na temat jakości kształcenia, dba o zapewnianie doktorantom wszystkich potrzebnych zasobów.

Przewodniczący ww. Komisji:

mgr Dorota Haponiuk– Komisja Wyborcza

mgr Dariusz Kiejza– Komisja ds. Nauki

mgr Patrycja Wilczewska– Komisja ds. Kultury i Promoc

Zapraszamy na naszą stronę na Facebooku. Publikujemy tam najważniejsze informacje, przypominamy o naborach do konkursu APLAUZ, oznajmiamy o działaniach pojętych przez Zarząd RUSD i udostępniamy ważne wydarzenia.

Link do strony: https://www.facebook.com/RUSDUwB

©2022 Wszystkie prawa zastrzeżone.

W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych. Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.