Dyrekcja Szkoły Doktorskiej Uniwersytetu w Białymstoku
w kadencji 2024-2028

Dyrektor Szkoły Doktorskiej

dr hab. Ewa Gruszewska, prof. UwB

Zastępcy Dyrektora Szkoły Doktorskiej

1) dr hab. Anna Doliwa-Klepacka, prof. UwB - zastępca dyrektora szkoły do spraw doktorantów z nauk społecznych, pierwszy zastępca


2) dr hab. Danuta Drzymulska, prof. UwB - zastępca dyrektora szkoły do spraw doktorantów z nauk ścisłych i przyrodnicznych


3) dr hab. Anna Sakowicz - zastępca dyrektora szkoły do spraw doktorantów z nauk humanistycznych

Do zadań dyrektora szkoły należy:
1) przygotowanie oraz przedstawienie senatowi projektu programu kształcenia w szkole doktorskiej, z uwzględnieniem kwalifikacji na poziomie 8 Polskiej Ramy Kwalifikacji,
1a) 8 przygotowanie oraz przedstawienie senatowi projektu regulaminu szkoły doktorskiej,
2) określenie elementów indywidualnego planu badawczego, z uwzględnieniem kryteriów ewaluacji szkół doktorskich, wymogów przy nadawaniu stopnia doktora określonych ustawą i uchwałą senatu oraz kwalifikacji na poziomie 8 Polskiej Ramy Kwalifikacji; elementy indywidualnego planu badawczego zatwierdza rektor,
3) przygotowanie projektu zasad rekrutacji do szkoły doktorskiej oraz terminów jej rozpoczęcia i zakończenia,
4) ustalanie szczegółowej organizacji roku akademickiego w szkole doktorskiej,
5) podawanie do wiadomości doktorantów szczegółowego rozkładu zajęć,
6) ustalanie harmonogramów sesji egzaminacyjnych,
7) opracowanie wzoru sprawozdania rocznego oraz wzoru sprawozdania śródokresowego,
8) wyznaczanie doktorantowi promotora, promotorów albo promotora i promotora pomocniczego oraz podejmowanie decyzji w zakresie ich zmiany,
9) przyjmowanie indywidualnych planów badawczych oraz zmian tego planu,
10) przyjmowanie sprawozdań z przebiegu realizacji programu kształcenia, indywidualnego planu badawczego oraz realizacji innych naukowych przedsięwzięć i uzyskanych osiągnięć,
11) weryfikacja i stwierdzanie zgodności indywidualnych planów badawczych z regulaminem szkoły doktorskiej, obowiązkami promotora oraz ustalonymi elementami planu badawczego; w przypadku negatywnej weryfikacji dyrektor szkoły wyznacza termin na uzupełnienie lub zmianę indywidualnego planu badawczego w terminie nie dłuższym niż 12 miesięcy od dnia rozpoczęcia kształcenia przez doktoranta,
12) 9wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie odmowy przyjęcia do szkoły 8 Dodany przez § 1 pkt 4 lit. a Uchwały, o której mowa w odnośniku 1.9 W brzmieniu uchwalonym przez § 1 pkt 4 lit. b Uchwały, o której mowa w odnośniku 1.
81 doktorskiej, na podstawie upoważnienia rektora,
13) dokonywanie oceny realizacji programu kształcenia i prowadzenia badań naukowych przez doktoranta,
14) wnioskowanie do rektora o powołanie składu komisji przeprowadzającej ocenę śródokresową oraz komisji odwoławczej od wyniku oceny śródokresowej,
15) wyznaczanie terminu oceny śródokresowej,
16) przyjmowanie sprawozdania śródokresowego,
17) podejmowanie indywidualnych decyzji dotyczących doktoranta z zakresu kształcenia w szkole doktorskiej,
18) przyjmowanie informacji doktorantów o okolicznościach wpływających na dopuszczalność lub bieg dalszego kształcenia oraz dopuszczalność pobierania stypendium doktoranckiego i o zmianie danych,
19) nadzór nad przygotowaniem dokumentacji przebiegu kształcenia przez pracowników obsługi administracyjnej,
20) współpraca z dziekanami,
21) współpraca z samorządem doktorantów.

Do zadań zastępców dyrektora szkoły:

1) przejmowanie obowiązków dyrektora w czasie jego nieobecności;

2) współorganizowanie realizacji kształcenia i badań doktorantów w szkole doktorskiej. Współpraca z dziekanami wydziałów oraz innymi jednostkami;

3) organizacja procesu rekrutacji w Szkole Doktorskiej UwB;

4) koordynacja ocen śródokresowych i ocen rocznych doktorantów;

5) wsparcie doktorantów w zakresie staży oraz wyjazdów naukowych;

6) pełnienie funkcji przewodniczącego Rady Naukowej Szkoły Doktorskiej w przypadkach zapisanych w § 106 ust 7 Statutu Uchwała nr 3341 Senatu Uniwersytetu w Białymstoku z dnia 28 lutego 2024 r. w sprawie zmiany Statutu Uniwersytetu w Białymstoku;

7) pełnienie funkcji przewodniczącego komisji rekrutacyjnej w dyscyplinach nauk społecznych, nauk ścisłych i przyrodniczych, nauk humanistycznych;

8) nadzór w obszarze jakości kształcenia w Szkole Doktorskiej w dyscyplinach: nauk społecznych, nauk ścisłych i przyrodniczych i nauk humanistycznych, w szczególności w zakresie:

a) monitorowanie aktywności naukowej doktorantów oraz procesu ankietyzacji doktorantów i absolwentów Szkoły Doktorskiej,

b) organizacja hospitacji,

c) przygotowanie do ewaluacji Szkoły Doktorskiej.

9) oraz inne zadania zlecone przez dyrektora Szkoły Doktorskiej.

©2022 Wszystkie prawa zastrzeżone.

W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych. Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej. Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.